Allahu Peng3mis kanak-kanak dip4ksa makan cili kalau mahu duit

Allahu Peng3mis kanak-kanak dip4ksa makan cili kalau mahu duit | Kadang-kadang, orang sanggvp buat apa sahaja untuk mendap4tkan duit lebih-lebih lagi dalam keadaan terd3sak. Tetapi, ini tidak bermakna kita boleh meng4mbil kesemp4tan di atas kesempitan orang lain.

Baru-baru ni, seorang pengguna Facebook telah kongs1kan video seorang kanak-kanak perempuan yang sedang meng3mis di kaki lima sebelum didatangi oleh seorang lelaki.

Kejad1an yang berlaku di salah sebuah negara Timur Tengah ini menunjvkkan lelaki tersebut menaw4rkan kanak-kanak itu sejumlah wang dengan syar4t dia perlu makan sebiji cili padi.

Dalam video yang dik0ngsikan ini, netizen ini tulis di kapsyen, “Sedih melih4t orang kaya memperm4inkan tang1san orang m1skin. Anak ini sanggup tah4n sakit dari pedas cili ni untuk dapatkan wang yang kecil jumlahnya. Hina betul orang kaya ni mainkan tang1san orang m1skin dan anak yatim.”

Dalam video dekat bawah ni jugak korang boleh tengok budak ni sampai keluar air mata sebab tah4n pedas, tapi orang yang ambil video ni gelak-gelakkan je sebab suka dapat ken4kan budak ini.

‏مؤلمة عندما يتسلى الأغنياء بدموع الفقراء ! ! أي ألم وحرقه جعلت دموعك تنهمر ياصغيرتي( طفلة تحترق احشائها من حرارة الفلفل الذي تأكله لتحصل على مبلغ بسيط ) ما اقبح واحقر الاغنياء عندما يتسلون بدموع الفقراء واليتامى( ستكونون تحت التراب يوما وتلقون عذاب تلك الدموع)😢😢

Posted by ‎حسن محمد حسين‎ on Isnin, 14 September 2020

Netizen turut melu4hkan rasa tak puas hati dengan meng4takan tindakan ini sebagai pengh1naan terhadap gol0ngan misk1n serta tak berperikemanusiaan.

Macam manalah mereka boleh rasa buat benda macam ni lawak? Tak faham betul.

Sumber