Baca Ayat Kursi 60 Kali Masuk Rumah

Allahuakhbar !! Baca Ayat Kursi 60 Kali Tiap Kali Ingin Masuk Rumah | IMAM YAHYA BIN MA’IN adalah ulama hadits yang tersihir di masanya, guru dari Imam Al Bukhari juga Imam Muslim.

Ulama ini memiliki kebiasaan membaca ayat kursi lima kali tiap masuk rumah, namun saat ia membaca ada suara terdengar,”Berapa kali engkau membaca itu? Sepertinya tidak ada orang yang pandai membaca selain dirimu?”

Imam Yahya pun menjawab,”Kamu merasakan bahwa hal ini memperburuk keadaanmu? Demi Allah, kalau begitu aku akan menambahnya!”

Baca Ayat Kursi 60 Kali Tiap Masuk Rumah

Setelah itu Yahya bin Ma’in membaca ayat kursi 50 hingga 60 kali. (Siyar A’lam An Nubala, 11/87). Sekian Terima kasih,Dipersilakan share jika bermanfaat untuk anda semua.

BACA JUGA : MAKANAN TELAH DIHURUNG SEMUT, ADAKAH SELAMAT DAN BERSIH DIMAKAN?

Mesti ramai tertanya persoalan ni kan. Makanan yang betul2 kita nak makan, baru tinggal tak sampai sejam, dah dihurung semut. Adoi.. Jadi, nak buang ke atau kuis2 semut tu dan terus makan?

Kami cadangkan, lebih baik untuk buang, jika banyak sangat semut yang dah kerumun.

Walaupun tabiat semut memang tidak seperti lalat, namun adakah kita pasti semut tidak merayap di tempat yang kotor sebelum menghurung makanan kita?

Tidak mustahil jika semut tersebut membawa bakteria dan kotoran lain pada kakinya. Sudah tentu, makanan yang telah dihurung oleh semut dalam kuantiti yang banyak harus diragui kebersihannya.

Oleh itu, elakkan menjamah makanan yang dihurung oleh semut dalam jumlah yang banyak .

Gunakan deria LIHAT, HIDU DAN RASA sebelum makan.

Jaga kebersihan. Elakkan keracunan makanan

Sumber: Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia

Tonton Video Di Bawah Ini Sampai Habis

Power la dik

Posted by Fingo on Isnin, 17 Februari 2020

Register disini>> Join Now ,Selepas Join download Apps Fingo