Inilah 5 Sebab Saya Suka K4hwin Dengan Suami Or0ng –Haryani D4pat Kɛcaman Hebat Netizen

Inilah 5 Sebab Saya Suka K4hwin Dengan Suami Or0ng –Haryani D4pat Kɛcaman Hebat Netizen | Sebut sahaja ‘poligami’, ia bukanlah sesuatu yang digemari oleh para wanita yang sudah bersuami. Ramai pas4ngan suami isteri hari ini berg4duh dan berc3rai-berai sebelum berlakunya poligami. Hal ini berlaku diseb4bkan hasr4t suami untuk berpoligami tidak dapat diterima oleh isteri, lalu menyeb4bkan rumahtangga yang dibin4 berpulvhan tahun atau bertahun-tahun h4ncur musn4h.

Berbicara mengenai poligami, sudah tentulah setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza-beza. Ada yang bersetvju untuk hidup bermadu, namun ada juga yang men0lak am4lan ini secara total.

Misalnya di facebook, seorang wanita dikenali sebagai Haryani Ithnen men4rik perh4tian ramai selepas dia berk0ngsi coretan soal t0pik ini.

Kata wanita itu, dia mempunyai lima sebab kenapa memilih untuk berk4hwin dengan svami orang.

Dalam penjelas4nnya, Haryani meng4kui kehidupan berpoligami memb0lehkan dia mencari masa tersendiri khvsusnya apabila suami ti4da di sisi.

“Saya nak masa saya bersendiri, saya suka golek-golek kat katil sampai tengahari, lapar saya ke dapur, dah keny4ng saya tonton filem.” Itu adalah terapi paling best dalam yang tak boleh dib4yar walau sem4hal mana sek4lipun.”

“Kedua, bila berja4uhan dengan suami, rasa teruja nak jumpa dia. Rindu. Mungkin per1ngkat permulaan rasa jangg4l tapi bila fikir ramai je sahabat-sahabat yang am4lkan perkahwinan jarak jauh (PJJ), ok je. Kenapa kita tak boleh pula?” tulisnya.

Tambahnya lagi, proses mencari seorang lelaki yang baik untuk dij4dikan sebagai suami juga buk4nlah satu perkara yang sen4ng.

Oleh itu katanya, tiada apa yang sal4h sekiranya dia mahu berk0ngsi kasih dengan wanita lain dan sama-sama menjadi isteri kepada lelaki yang baik.

“Untuk wanita lew4t usia, sama ada j4nda atau per4wan, cab4ran terbesar dia adalah bagaimana nak cari lelaki bujang yang lebih tua dari dia dan baik.”

“Selalunya lelaki yang baik-baik ni, kat universiti dah nikah dah. Tak pun sebelvm umur 30 mereka dah tam4tkan zam4n bujang mereka. Jadi, suami orang adalah pilihan paling tepat,” katanya.

Tambah wanita itu lagi, keh1dupan berpoligami juga memb0lehkan dia memiliki waktu yang fleksibel. Selain tidak perlu menyed1akan keperlvan suami sepanjang hari, dia juga mempunyai lebih banyak masa untuk bersama ahli keluarga.

Keempat, saya tak suka jadi isteri sep3nuh masa. Pen4t nak kena sediakan semua kep3rluan suami 24jam. Saya suka jadi isteri sep4ruh masa.

Sebab kelima saya akan ada banyak masa dengan kelvarga saya. Oleh itu, saya pilih poligami.

Siapa yang belum jumpa manisnya berpoligami, itu tanda masih kur4ng ilmv. Teruskan belajar, katanya lagi.

Seh1ngga kini, posting itu menerima lebih 14ribu komen di facebook.

Ia turvt dihujanji dengan pelb4gai komen netizen term4suklah yang meng3cam kenyataan wanita itu.

“Kenapa tidak puan yang berkahwin dengan lelaki bujang dan carikan isteri kedua, ketiga dan keempat? Kenapa pula puan yang perlu jadi per4ampas untuk kesel3saan puan?”

Entahlah. Rasa tak mun4sabah je ses3tengah al4san tu. Berh4ti-hati dalam menulis atau berc4kap. Jangan seb4b kita, orang p4ndang serong pada poligami.”

“Hak orang lain jang4n di4mbil! Banyak hati yang terlvka. Jangan ingat nak sen4ngkan hidup kita sendiri say4ng! Berfik1rlah. Allah beri kita ak4l.”- Itu antara komen-komen yang dil0ntarkan netizen.

Bagaimana pula dengan pend4pat anda? Adakah anda juga kvrang senang dengan sebab-sebab dan keny4taan tersebut? atau bersetuju serta mener1manya saja? Bincangkan.

Sumber ohinfokini