“Berjurai Air Mata…”Net1zen Sebak Lihat Kakak T4k Nak TinggaI Ad1k Di Kubur

Hati siapa yang tak hiba bila kehilangan ahli keluarga terdekat, kan?

Sedangkan kita yang dah besar panjang ni pun pasti sebak bila ada adik beradik atau ahli keluarga yang meninggal dunia, apatah lagi anak kecil yang masih segar daya fikirannya.

Baru-baru ini, tular sebuah video di Tiktok berkenaan seorang kanak-kanak perempuan yang tidak mahu ikut ibu bapanya pulang dari kubur arwah adiknya.

Video Ada Di Bawah

Dikongsi pengguna Tiktok afraeryna18, klip tersebut melihatkan adik kecil ini enggan pulang walaupun berkali-kali dipujuk oleh ibu bapanya.

Apabila ditanya mengapa tidak mahu balik, kanak-kanak itu sekadar menunjuk ke arah kubur arwah adiknya, menyatakan yang dia tetap mahukan adiknya.

Adik dah bahagia kat syurga…”

Menurut Murni selaku pemilik video juga ibu kepada anak kecil itu, adik kepada kanak-kanak itu dilahirkan pada awal bulan lepas, namun meninggal dunia baru-baru ini akibat komplikasi pada jantungnya.

Meskipun kanak-kanak itu tidak memberontak ketika disuruh balik, namun caranya menolak ajakan itu begitu menyayat hati kerana kelihatan air matanya menitik, mungkin terlalu rindu pada adiknya. Tangisan yang tak bersuara inilah yang biasanya lebih menyakitkan…

Mesti dah lama dia tunggu adik dia…

Klip berdurasi seminit itu menyentuh hati ramai pengguna Tiktok yang turut bergenang air mata selepas melihat kanak-kanak itu yang merindui adiknya.

Ramai turut mendoakan bayi itu agar rohnya dicucuri rahmat. Sekejap je dipinjamkan si adik kepada kakaknya…

Bukan adik ni sorang je yang ‘banjir’, sekali Min pun terjebak. Salam takziah kepada mereka sekeluarga, semoga adik ini terus tabah!

Sumber : tiktok, lobak Merah

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini