PeIajar CemerI̷ang Ini Terp̷aksa Kahwin Dengan Cikkgu Selepas Spm.. Tak S̷angka Sik̷ap Suami Berub̷ah Sekel1p MMata

PeIajar CemerIang Terp4ksa Kahwin Dengan Cikkgu Selepas Spm.. Tak S4ngka S1kap Suami Berub4h Sekel1p MMata | Gambar sekadar hiasan.

Assalamualaikums hai.. saya Linda… saya ber4sal dari kelantan… saya sed!h dengan T4kdir h!dup saya… apa salah saya saya dibes4rkan disebuah keluarga m!skin.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share resepi korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

saya berkahwin kerana terp4ksa… mak saya perg! buat sel4manya kerana s4kit sewaktu saya berusia 16 tahun.. saya anak tungg4l..1 Tahun saya mer4tapi pemerg!an mak… ayah yang jaga saya.

Saya tak ada sapa2, makcik pakcik belah mak dan ayah saya tak suuka kami… diusia saya 17 tahun ayah pula tingg4lkan saya… ayah perg! kerana s4kit ja4ntung.. masa tu gel4p duniaa saya … saya h4mpir jadi tak w4ras.. tapi saya kuat kann semangat walaupun berkali2 saya reb4h… saya hil4ng arah… saya d0wn. saya tak semangat kesek0lah t4npa mak dan ayah.. tapi keh!dupan harus diteruskan.. perbelanjaan harian saya dibantu oleh guru2 sekolah ,biasiswa dan jiran2… saya mendapat kepvtusan cemerl4ng dalam spm 7A 3B.. saya mendapat taw4ran asasi matrik dan diploma… namun saya sedih kerana tiada duitt untuk saya pergi belajar… lagi pun jiwa saya ters3ksa kerana hil4ngnya temp4t meng4du, h!dup saya penuh dengan tr4uma.

Tiba2 pada suatu hari Allah ken4lkan kepada saya seorang lelaki berusia 29 tahun bekerja se0rang guru… dia ingin menik4hi saya namun al4san saya belum bersedia dan dia terus mel4mar saya, saya berf!kir panj4ng akh!rnya saya menerima dia sebagai suami saya… saya menerima dia kerana saya dah tiada ada sapa2 dah. Kalau ikutkan h4ti saya, Saya memang nak belajar kerana saya adalah mur!d cemerlang disekolah, pelajaran am4t pent!ng pada saya namun setelah mak dan ayah pergi mengh4dap illahi..semuanya berubah sekel!p maata.

Akh!rnya saya menjadi isteri dia yang s4h diusia saya umur 18 tahun..sebulan kami bernik4h suami saya tiba2 memb3nci saya.. saya pel!k dan terus tertek4n, dia menghin4 saya seawal sebulan bernik4h.. saya tanya dia, dia tak jawab m4lah dia meng4muk.. saya sed4r saya insan yang hin4 hadir dalam h!dup dia.. hari demi hari per4ngai suami saya terus berub4h, dia mudah p4nas dengan saya, dia selalu berk4sar dengan saya sekiranya ada kesil4pan yang saya lakukan seperti l4mbat bukak pintu bila dia pul4ng dari kerja.

5 bln kemudian kami nik4h.. suami saya jar4ng pulang kerumah.. bila ditanya dia t4mpar saya..Ya Allah Az4bnya h!dup saya…. apa yang Allah nak tunjukkan pada saya .. suami saya pulang lew4t malam dan dia terus masuk tiidur dalam bilik tamu bukan dalam saya… dia berse0rangan… saya cuba kem4s2 beg dia… dan terjuumpa sebiji handphone…h4ti saya rasa nervous tapi saya buka juga.

Dan saya melihat dalam handphone tu rak4man suami saya menidvri perempuan luaaar.. dan ada perbu4lan tak sen0noh dengan perempuan tu …lulvh h4ti saya ….namun saya terus memvjuk h4ti saya bahawa saya hanyalah menump4ng sahaja dlm h!dup dia.. apa yang saya lih4t malam tu saya tak bertanya pun kat suami saya, cukuplah biar saya yang mengenali si4pa dia seben4r.

saya terus mej4lani rutin2 yg memer!tkan dan kesed!han …walaupun muuuka saya terus snyum di depan dia..tapi h4ti saya hancvr sehancurnya Allah yang tahu…apa yang lagi memeritkan pada suatu malam… suami saya bawa perempuan lain masuk ked4lam rumah saya.. dan w4jah perempuan itu adalah perempuan yang ada dalam rak4man video yang saya lih4t pada malam itu.

Sek4li lagi saya d0wn tapi saya buat 2 tak tahu apa2 dan saya cuba tanya suami saya dengan n4da yang lem4h siapa perempuan ni.. dan suami kata perempuan tu adalah b4kal isteri dia.. saya hanya meng4lir airm4ta dan saya menjeerit seku4t h4ti. Kenapa buat mcm ni pada saya..saya menj3rit hingga h4mpir nak pitam …suami terus men0lak saya h!ngga jatvh dihad4pan perempuan tu.. dan pada malam itu juga.

Suami melu4hkan kepada saya sebenarnya dia tidak bern4fsu melihat saya pada malam pert4ma lagi kerana fiz!kal saya masih lagi seperti bud4k2 b4wah umur…dan dia bagitau saya juga dia tak akan berbuat baik kepada saya kerana bimba4ng sekir4nya saya ingin mengikis hart4nya..mugkin dia berfikira saya orang m!skin. Akh!rnya suami saya bgtau saya untuk menfailkan perpis4han.. selepas suami saya membuat perm0honan perpis4han dimakh4mah saya dis4hkan berpis4h t4lak 2… dan diusia 20 tahun saya bergel4r j4nda… saya kembali semula ke kampung saya… saya redha degan t4kdir h!dup saya….1 bulan dari tarikh berpis4h… saya meng4lami keletihan, munt4h2…saya tak ada sapa2 untuk minta tol0ng, hiidup saya seb4tang kara dah.

Hari demi hari saya terus mvntah dan saya ke h0spital.. D0ktor menges4hkan saya meng4ndung dan k4ndungan saya berusia 7minggu.. saya bersyukur dengan penuh dengan linangan aair maata… dan masuk k4ndungan saya 6 bulan.. D0ktor menges4hkan saya s4kit 0tak t4hap 2… sampai sekarang bek4s suami tidak tahu bahawasanya saya sed4ng h4mil anak dia.. dan saya juga jaanji selepas bers4lin saya akan ser4hkan anakkk ini pada bapanya. Nanti saya dah tak ada kudrat lagi nak jaga an4k ini… saya tak nak bagi an4k ini sus4h sama2 dengan saya..orang ka4pung yang banyak b4ntu saya.. Doakan saya sahabat2 semua semoga Allah kuatkan saya..amin.

Komen warganet.

Jgn beri anak tu pd ex suami yg j4hat nanti teran4ya lg teruk bb tu.dtg r tingg4l kat rmh makwan.selagi h4yat ade kite besarkan anak tu.Bykan Doa.Allah ubah nasib kite Doa yg yg teranaya tiada Hiiijab.

Allahu akbar, betapa besarnya ujian yg adik had4pi, banyakkan bers4bar dan dktkan diri banyak2 kpd Allah, inshaa Allah, ganjaran pahala yg besar Allah sediakan utk adik. Sem0ga dpermudahkan Allah dlm urusan.

Allahuakbar…bertimpa2 mas4lah kau dik. Semoga Allah ringankn beb4n adik. Tp ank tu…jgnlh beri pd ayahnya…takvt diapa2kan pulak ank tu nt. Cma beritahu die sj….ank yg adik kandungkn tu. Serahkan ank tu pd keluarga angk4t…tp beritahu jglh pd keluarga angkat tu nt.siapa ayah k4ndungnya. Itu pentiing sbb nk mnjaga nasab. Takvt bila bby tu bertemu jodoh dgn ank yg lain dr zuriaaat ayah k4ndungnya…takvt terkahwin adik beradik pulak nt…walaupn berlainan ibu.

allah sediihnya ujiannn demiii ujiannn sis lalui. di dokan moga kuat. & bers4bar meng4ndungkan bby. & di permudahkan melahirksan zuri4t. di ammmpuni d0sa2. mudah_mudahan suami sis terima snk yg sis k4ndung.

Allahu…sedihnya perjalanan hidup adik…kak doakan semoga adik tabah dan byk bersabar…semoga dipermudahkan Allah segala urusan adik.

Semoga allah mempermudahkan urusan awk..ya allah..adik klau suami awk tk nk ank die, awk cari la ibu angk4t utk ank awk..jgn biarkan ank awk mend3rita seperti awk skrg.. .b4gus lagi ada keluarga angk4t..kerana bapa k4ndong nya belum tentu,akan jadi yg terbaik utk nya.

Allahuakbar seb4k kak baca dik. Semoga kuat dan t4bah h!ngga mel4hirkan an4k nanti. Adik.. Carikan keluarga angk4t untuk an4k atau ser4hkan kepada pus4t penj4gaan yang sAh dan baik2. In syaa allah allah akan memb4las cashhh kepada orang yang meng4niayai anak y4tim piatuuu.

Sumber: menujukebenaran

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share resepi korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini