S4YU Ustaz Ebit santuni 2 berad1k yat1m piatu; Si Ibu m4ut eks1den jalanraya

S4YU Ustaz Ebit santuni 2 berad1k yat1m piatu; Si Ibu m4ut eks1den jalanraya | S4yunya berbual dengan adik Fatihah Aina darj4h 1 dan abangnya 18 tahun baru kehil4ngan mak kerana kem4langan jalan raya. Masa kej4dian, mereka berdua ke sekolah naik motor dan terl1hat sebuah kemal4ngan, tak s4ngka rupa-rupanya mak mereka yang eks1den masa nak pergi kerja.

Arw4h kerja cleaner.. Ya Allah. Adik berdua ni kini tingg4l bersama neneknya. Keduanya tengok jer saya sampai tadi terus nak menang1s dan nak pelvk saya. Terasa macam keluarga. Cara mereka cakap pada saya macam keluarga dekat sangat.

Dia kata sayang saya sambil menang1s. Ya Allah. Banyak kali mereka menang1s hadir dekat saya. Abang Fatihah baik sangat adik ni. ada buku tul1san saya. Dia kerja kebun getah sebelum ini. Awal tahun ni dia naik motor se0rang diri dengar ceram4h saya di dataran kemaman. Jauh juga…

Katanya masa tu dia pelvk saya di pentas. Dia beli buku saya masa tu dengan duit gaji sendiri. Saya masih ingat. Ya Allah. Dua-dua macam nak bercerita lagi. Saya pesan padanya. Ustaz r1ndu mak. Rindu nak jumpa dalam syurga. Adik berdua bel4jar rajin jadi orang baik nanti jumpa mak dalam syurga. Adik tu kata, ustaz doakan mak saya masuk syurga Firdaus ya.

Syukur saya hadiahkan sedikit belanja buat mereka dan hadiah lain-lain. Syukur yang membantu saya sampai ke sini cikgu Fatihah, syapik hasan, guru besar dan rakan guru yang sangat amb1l berat pelajar. Terima kasih cikgu-cikgu dan pibg yang kuat dan hebat.

Kredit; Ebit Lew

kalau sudi Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini