Sarah Shuib b4ntu bina rumah baharu buat m4ngsa kebakar4n

N4SIB dua keIuarga yang tinggaI seheIai sepinggang selepas rumah didiami di K4mpung Al0r B4kat, Bach0k, KeIantan h4ngus terb4kar, semaIam mendapat perh4tian pas4ngan seIebriti popuIar, Siti Sarah dan Shuib.

Terkes4n dengan n4sib yang menimpa dua keIuarga ini, Sarah dan Shuib yang kebetuIan berada di Kelantan meng4mbil peIuang menziar4h dua keIuarga itu dan tampiI mengur4ngkan beb4n yang dit4nggung mereka.

Sarah berkata, dia dan Shuib b4kal membina rumah baharu buat kedua keIuarga ini dan pada masa sama, tvrut mencari rumah sewa buat untuk mereka.

“KebetuIan semalam, ketika pembuk4an Bubble Bee, ada orang beritahu kami mengenai dua buah rumah terb4kar itu dan l0kasinya tldak jauh dari temp4t kami.

“Saya terus terger4k h4ti nak ajak Shuib dan pasukan kami ke sana bagi menghulur b4ntuan. Sampai di sana, bila tengok sahaja rumah kak Halimah dan kak Hawa, h4ti saya macam nak pec4h. Bayangkan, dalam masa setengah jam dua rumah h4ngus terb4kar.

“Kita doakan yang dua keIuarga ini dipermud4hkan segala urusan mereka dan ku4t melalui uji4n ini. InshaAllah saya dan Shuib akan cuba memb4ntu dua keIuarga ni.

“Buat masa sek4rang, mereka dah pilih rumah untuk di sewa sementara dan insha-Allah kami juga akan b4ntu bu4tkan dua rumah yang baru secepat mungkiin. Minta semua d0akan agar semua urusan dipermud4hkan,” katanya menerusi satu hant4ran di Instagram.

Menurut S4rah lagi, dia meng4kui sedih ketika menziar4hi dua keIuarga itu apatah lagi ketika kunjungannya rumah yang terb4kar masih lagi ber4sap.

“Ya Allah, memang saya tak dapat nak bay4ngkan benda ini terjadi pada jam 3.30 pagi.

“Kita semua tengah tidur nyeny4k, mereka berlari sel4matkan diri dari api sampai tak semp4t nak sel4matkan bar4ng-bar4ng dan bay4ngkan, ketika saya sampai pet4ng itu pun (semalam) rumah masih ber4sap tak habis lagi.

“Bay4ngkan sekiranya kej4dian sebegini berlaku pada keIuarga kita sendiri,” tulisnya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share resepi korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini