SAYU Ustaz ebit Liew Diges4 Mem0han Maaf Secara Terbuka ker4na Sewa Bas Hantar pelajar Pul4ng Ke Kampung

SAYU Ustaz ebit Liew Diges4 Mem0han Maaf Secara Terbuka ker4na Sewa Bas Hantar pelajar Pul4ng Ke Kampung | Saya moh0n maaf pada pihak pentadbiran upsi terutama vice cancelor sendiri yang menghubungi pih4k saya tadi supaya saya membuat permoh0nan maaf terbuka. Saya minta maaf pada semua adik pelajar universiti lain juga.

Saya tengok pelajar macam anak-anak saya sendiri. Saya terp4ksa t4ngguhkan 20 b4s yang saya telah siapkan untuk pelajar berd4sarkan keluhan saya tanggvng dan dengari. Sebab dulu saya berhari-hari lapar tu biasa.

Saya memang jarang balik kampung sebab tiada du1t. Selalu tidur masjid jer dulu. Makan pun tumpang dekat masjid.
Saya minta maaf saya salah. Saya cuma memb4ntu.

Ramai pelajar dah balik dan ada yang keluarga amb1l. Saya cuma siapkan macam bas aw4m. Biasa naik b4s bayar tapi kali ini free dan lebih tersusun dan tak perlu nak ke bus st0p dan naik train.

Saya tangguhkan 20 b4s seh1ngga di beri kelulus4n. -ebitlew

Isu pelajar-pelajar Institut Pengajian Tinggi yang terk4ndas selepas perint4h penangguhan kemasukan ke kampus menjadi perbualan hang4t sejak kelmarin.

Pelbagai respon yang ditunjvkkan netizen, malah ramai yang bers1mpati dan terus menaw4rkan pelbagai bantuan kecemasan kepada mereka seperti wang saku, tumpang menetap di rumah, tol0ng hant4rkan pulang ke rumah dan sebagainya.

Malah pelbagai agensi seperti Pertubuhan Rejuvenasi Pendidikan yang diwakili bekas Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik turut melancarkan kutipan sumbangan kecemasan buat pelajar terbabit.

Dalam masa sama, Majlis Ag4ma Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) hari ini mengumumkan bantuan zak4t kecemasan bagi pelajar-pelajar terk4ndas tersebut akan digerakkan.

Tidak kur4ng juga, hero ‘jalanan’ negara, Ustaz Ebit Lew yang am4t akt1f dalam memberikan bantuan kecemasan ke serata masy4rakat turvt menjalankan baktinya semalam.

Difahamkan Ustaz Ebit Lew bersedia menyalurkan bantuan dengan menyew4kan bas kh4s untuk menghantar pulang pelajar-pelajar itu ke kampung halaman mas1ng-mas1ng.

Sayu ramai pelajar mesej saya dari pelbagai universiti. Diseb4bkan keadaan semasa yang kelas dituk4r semula kepada online.

Ramai juga yang baru daftar. Sayu dan kas1han sangat pada mereka semua.

Merekalah pemimpin masa depan. Macam anak kita sendiri.

Saya tol0ng sewakan b4s bagi free untuk mereka. Banyak pelajar yang dm saya.

Bas ini ke Pantai Timur dari UPSI. Ramai lagi Insya-Allah saya akan aturkan dari UiTM, UTHM, UPSI dan banyak lagi.

Yelah keadaan semasa negara COVID-19 men1ngkat dan membimb4ngkan.

Semoga Allah mudahkan dan selam4tkan perjalanan adik-adik. Syukur dapat beri motivasi dan semangat pada pelajar dalam bas yang bergerak tadi. Teringat dulu masa susah di universiti.

Kredit: majalahsinar