Sudah tahu b4kal Isteri Menghid4pi Kan ser Tetapi Kami Tetap Kahwiin. Kini Pukul 2 Pagi Masih S4nggup Menjenguknya.

MULA berkenalan di T4nah Suci Makkah pada tahun 2011, pasangan ini akhlrnya menam4tkan zaman bujang mereka pada 18 Jun 2018.

Namun benarlah kata orang, aj al ma ut, jodoh pertemuan itu, semuanya di tangan tuhan.

Pada Ogos lalu, Khairul Azwan Razali diduga dengan kema tian isterinya, Nur Syamimi Alia Mazlan.

Masing-masing berusia 24 tahun, jejaka yang mesra disapa Azwan itu mended4hkan isterinya sudah mender ita sakit kan ser sejak tahun 2016.

“Masa tahun 2016, dia mengadu s4kit. Setiap kali pergi jumpa do ktor, kata gastrik. Lepas jumpa dengan pakar, baru tahu ada kan ser.

“Kami tetap kahwin tapi dia mening gal dunia pada 13 Ogos lepas.

“Rasa memang sedih tapi saya terima takdir Allah. Saya p0sitif sahaja. Kita yang hi dup inilah kena bantu dia, doa untuk dia,” ujarnya.

Bercerita mengenai perkenalan mereka pada 2011, Azwan berkata, dia dan ar wah isterinya berada dalam satu kumpulan sama sewaktu menunaikan umrah.

Mereka bagaimanapun mula rapat sekitar tahun 2016, sewaktu sama-sama berada di Kuala Lumpur.

“Masa 2016, saya datang intern di KL. Dia masa tu memang belajar sana. Jadi saya banyak tanya dia selok-belok KL. Sejak tu kami mula rapat.

“Alhamdulillah, bulan Mac hari tu kami sekali lagi ke Makkah. Pergi dengan keluarga saya.

“Kami sebenarnya rancang nak pergi Makkah lagi dengan keluarga dia, tapi tak kes4mpaian,” ujar Azwan.

Tambahnya lagi, bagai menjadi rutin harian untuk dia menzi4rahi pus ara isterinya yang disem adikan di Tanah Perku buran Bukit Tunggal, Kuala Nerus, Terengganu.

Biarpun kadang-kala habis bekerja pada larut malam, Azwan tetap akan menzi4rahi pus4ra isterinya itu.

“Saya menetap di Batu Buuruk, Kuala Terengganu. Arw4h dikebu mikan di Bukit Tunggal, dekat dengan keluarga dia.

“Memang setiap hari saya mel4wat ku bur arw4h, ada kalanya dua kali sehari. Kalau habis kerja malam, saya juga akan pergi. Pernah tu saya pergi mel4wat pukul 2 pagi.

“Paling lama tak pergi pun dalam dua hari je. Biasanya saya akan pergi selepas s0lat Subuh dan selepas habis kerja. Keluarga dia pun selalu juga ke kub0r arw4h,” ujarnya lagi.

Azwan merupakan pengusaha kedai runcit dan menjalankan perniagaan r0ti J0hn.

Pada masa sama, dia turut mel4kukan kerja-kerja melibatkan el3ktrik dan pendingin hawa di Terengganu.

Kata Azwan lagi, dia kadang-kala terbayang akan arw4h isterinya setiap kali pulang ke rumah.

“Balik rumah, terbayang-bayang wajah isteri, suara dia. Sebab tu kadang-kadang keluarga tak bagi saya balik rumah sangat.

“Hubung4n saya dengan keluarga mentua juga masih berkekalan. Saya selalu juga tiidur di rumah mereka.

“Satu saya suka mengenai isteri saya, walaupun dia anak peguam, tapi dia sangat merendah diri. Begitu juga keluarganya.

“Dia banyak bantu saya, ada dengan saya masa jatuh bangun dari dulu sampai sekarang. Keluarga dia juga banyak bantu saya bangunkan perniagaan,” kata Azwan lagi.

Dalam pada itu, perk0ngsian Azwan mengenai kehi langan isterinya di laman Twi tter turut menjadi tular.

Ia sehingga kini menerima lebih 16,000 ulang kicau (Retw eet) di laman sosial itu.

Sumber: imuslimnetwork

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini