Tak Ikut Kata D0ktor Makan Asid F0lik, Ibu Akur B4yi Akan Lahiir T4npa Tempvrung

Lumr4h bagi ibu-ibu yang sed4ng h4mil, s0al pemakanan dan juga penjag4an kesih4tan sangat pentiing bagi memastikan k4ndungan berada dalam kead4an baik. Antara yang paling utama adalah dengan meng4mbil supl3men seperti asidd f0lik. N4mun realitinya masih ramai gol0ngan ibu bersik4p sambiil lewa dengan kepentiingan vit4min tersebut t4npa menyed4ri kesan burvk yang akan terjadi.

Terkejut bila scan d0ktor cakap b4yi dalam k4ndungan tiiada tempvrung kep4la

Menerusi satu perk0ngsian yang dimu4t naik di laman TikT0k channamix, se0rang ibu terk3jut apabila dim4klumkan d0ktor k4ndungannya mempunyai sediikit mas4lah. Tumbesaran tiidak n0rmal itu hanya disedari sew4ktu dia hadir ke kliniik untuk mel4kukan ultras0und scan. Luluh h4tinya apabila p4kar perub4tan itu mengatakan b4yi yang b4kal l4hir tidak mempunyai tempvrung kep4la kerana mas4lah Anencephaly.

Ruupa-ruupanya sebab degiil tak nak m4kan asiid f0lik, anc4m ny4wa anak sendiri

Betapa menyes4lnya wanita berkenaan apabila mengen4ngkan perk4ra yang telah terjadi. Siikap leeka dan juga deegil dirinya akhiirnya mem4kan diri sendiri selain meng4ncam ny4wa ins4n yang tidak bers4lah. Walhal, dia sudah berkali-kali dinasih4tkan oleh d0ktor untuk meng4mbil asiid f0lik secara k0nsisten.

@infobumildansikecil

Anjuran Dokter/bidan itu sangat penting Bun 😣 #bumilpintar #janinsehat #edukasikesehatan #fypシ #berandafyp #berandatiktokterbaru

♬ Jikalau – Anggi Dnps

Aku dulu tak pernah suka m4kan sayur, tapi bila dah h4mil tel4n jugak demi k4ndungan

Menjengah ke ru4ngan k0men, raata-raata netiizen sediih mendengar nasiib yang meniimpa wanita tersebut. Selain itu, ramai juga meng4mbil peluang untuk berk0ngsi beberapa suplemen kesih4tan lain yang b4gus untuk ibuu-ibuu meng4ndung.

korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini


LXktO8bdzsvfhbDvo2g6qrmoxUg1eOUtJFC8Y3al5367aG8efd69Y4″>Kish Dunia