Walaupun Telah Dij4njikan Syurga..Tetapi Anak lstlmewa Zarina Zanudin Tetap Rajin S0lat..

Jangan kata solat dia tak sempurna sebab nampak aurat lah tak reti baca surah la buat-buat solat lah itu lah ini lahhh darjatnya dah lama di angkat menjadi paling sempurna di mata Tuhan kita ni yang pendos4 Siapa sangka anak syurga yang mungkin dipandang serba kekurangan sifatnya namun keteguhan untuk tetap mendirikan s0lat perlu dijadikan c0ntoh teladan kepada kita yang menganut agama Islam.

Insan istimewa yang diberi nama timangannya Azal atau Muhammad Raizal Azrai merupakan anak kepada pelakon, Zarina Zainuddin yang mungkin sudah diketahui umum merupakan Orang Kelainan Upaya OKU yang menghidap Autisme.

Memuat naik hantaran v1deo Azal mendirikan s0lat di Reel Instagram, Zarina Zainuddin menerima pujian ramai kerana memberikan didikan agama yang baik buat anaknya itu.

Aduiiii aku yang tengok ni pun dah macam potong bawang ye. ya allah kuatnya lahai ibu azal ni. semoga dapat tarik ibu ke syurga juga ye nak. tarik makcik sekali makcik ni pun s0lat kadang cukup kadang tak cukup..gamaknya ini mungkin jentik hati dari Allah untuk saya jadikan pengajaran untuk tetap s0lat walau apa jua kekurangan

Siapa tidak bergenang air mata, jika melihat salah se0rang bakal anak syurga yang sudah dijanjikan tempat buatnya kelak. Sebelum ini, sememangnya Zarina Zainuddin sering berk0ngsikan aktiviti harian mahupun perk0ngsian memori yang dilalui oleh dirinya dalam menjaga dan membesarkan dua anak kembar Autisme yang dimiliknya ini.

Menerusi perkongsiannya itu, terdapat pelbagai rint4ngan dan duga.an yang dihadapi olehnya yang sempat terakam dalam memberi informasi dan kesedaran mengenai Austime kepada orang ramai dalam menjaga anak kelainan upaya.

Terdahulu, menerusi satu sumber laman portal Zarina Zainuddin pernah meluahkan rasa terkilan dengan kata-kata k3sat yang dil0ntarkan kepada anak-anaknya selepas beliau membuat perk0ngsian video anaknya yang ketika itu berada dalam perilaku agr3sif.

Katanya, anak-anaknya itu tidak g1la malah sedang bertarvng dengan perasaan amar4h yang dialam dalam emosinya yang tidak sempat terungkap melalui kata-kata biasa. Namun, segala apa jua kekurangan yang dimiliki oleh Azal dan abangnya Azil, kesempurnaan dalam berkasih sayang terhadap ibunya itu tetap terlihat indah di mata

Wah Bagusnya Azal ni ya, dah boleh jadi bakal imam para wanita lah. Apa yang penting, tanggungjawab kita dalam menunaikan solat harus menjadi kewajiban apatah lagi pada kita yang cukup sifatnya ini.

Video Klik Disini

Sumber:Instagram Zarina Zainuddin

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini